سایت هوش مصنوعی تبدیل متن به صدا

در سال‌های اخیر، ظهور هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری نوظهور، دامنه گسترده‌ای از ابزارها برای تبدیل متن به صدا را به وجود آورده است. این ابزارها به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم متن را به صدا تبدیل کنیم یا صدای موجود در یک فایل صوتی را به صدای دیگری تغییر دهیم. این فناوری مزایای زیادی را عرضه می‌کند؛ از جمله اینکه دیگر نیاز به تجهیزات صوتی گران ‌قیمت و حرفه‌ای نیست و هزینه‌های بالای آن را نمی‌پردازیم. این ابزارها قابلیت ویرایش صدا را نیز دارند. به این ترتیب، می‌توانید از این فناوری برای تولید فایل‌های صوتی مورد نیاز کسب ‌و کار خود استفاده کنید یا حتی با کمک آن زبان جدیدی را بیاموزید؛ چراکه آنها قابلیت تبدیل صدا به متن و بالعکس را دارند.

معرفی 10 نمونه از بهترین سایت های هوش مصنوعی تبدیل متن به صدا

پیش از پیدایش هوش مصنوعی، فناوری‌هایی وجود داشتند که امکان تبدیل متن به صدا را فراهم می‌کردند، اما این ابزارها صدایی واقعی و شبیه به صدای انسان تولید نمی‌کردند. با پیشرفت هوش مصنوعی، ابزارهای متن به صدا ظهور کردند که از الگوریتم‌های پیشرفته‌تری بهره می‌برند و قادر به تولید صدای طبیعی‌تر و شبیه انسان هستند. برخی از این ابزارها حتی امکان ویرایش صدای تولید شده را نیز فراهم می‌کنند. در ادامه به معرفی 10 نمونه از بهترین سایت‌های هوش مصنوعی تبدیل متن به صدا می‌پردازیم.

سایت Lovo.AI

Lovo.AI ابزاری است که امکان تبدیل متن به صدای واقعی و شبیه به انسان را فراهم می‌کند. این ابزار دارای بیش از 500 صدا و بیش از 100 زبان است و یکی از قابلیت‌های مهم آن، امکان شبیه ‌سازی صدا یا voice cloning است. با این قابلیت می‌توان صدای مورد نظر را جایگزین صدای اصلی در فایل‌های صوتی کرد.

برای دسترسی به خدمات پیشرفته‌تر، می‌توانید از پلن پرداخت ‌شده +pro استفاده کنید که امکان دریافت فایل‌های صوتی با سرعت بالاتر و فضای ذخیره‌سازی 400 گیگابایتی را فراهم می‌کند.

لینک سایت Lovo.AI

معرفی 10 نمونه از بهترین سایت های هوش مصنوعی تبدیل متن به صدا

Murf.AI

Murf.AI یک ابزار هوش مصنوعی است که صدای با کیفیت استودیویی تولید می‌کند. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌هایMurf.AI ، شروع رایگان آن است. حتی با استفاده از نسخه رایگان می‌توان تمام ۱۲۰ صدای موجود را آزمایش کرد. قبل از خرید هر یک از پلن‌های پرداخت‌ شده، می‌توانید به مدت ۱۰ دقیقه از قابلیت تبدیل متن به صدا استفاده نمایید. اگرچه امکان دانلود صدای تولید ‌شده وجود ندارد؛ اما می‌توان آن را از طریق لینک با دیگران به اشتراک گذاشت.

لینک سایت Murf.AI

Listnr.ai

Listnr.ai بزرگترین پایگاه داده صدای آنلاین است که بیش از 900 صدا ارائه می‌دهد. این در حالی است که سایر پلتفرم‌های تبدیل متن به صدا معمولا تعداد کمتری از صداها را ارائه می‌کنند. یکی از مزیت‌های مهم Listnr این است که کاربران می‌توانند همه صداها را قبل از خرید پلن‌های آن گوش دهند. کاربران می‌توانند با انتخاب "All Voices"، لهجه مورد نظر خود را انتخاب و سپس متن را به سرعت به صدا تبدیل کنند.

لینک سایت Listnr.ai

Deepbrain AI

ابزار تبدیل متن به صدای Deepbrain AI، امکان ساخت آسان و راحت ویدیو را براساس متن‌های کاربر فراهم می‌کند. با استفاده از این ابزار، به سادگی می‌توانید متن خود را ارائه کرده و سپس با کمک ویژگی Text-to-Speech، آن را به صوت تبدیل نمایید. این قابلیت باعث می‌شود که شما بتوانید بدون نیاز به داشتن مهارت‌های ویرایش ویدیو یا تجهیزات پیچیده، به راحتی محتوای ویدیویی تولید کنید.

لینک سایت Deepbrain AI

معرفی 10 نمونه از بهترین سایت های هوش مصنوعی تبدیل متن به صدا

ابزار Sonantic

ابزار تبدیل متن به صدای Sonantic از زمانی محبوبیت پیدا کرد که هنرپیشه آمریکایی "وال کیلمر" برای شبیه‌سازی صدای خود از آن استفاده کرد. با کمک Sonantic، کاربران می‌توانند لحن گفتاری تولید شده را به حالت‌های مختلف مانند شاد، غمگین یا عصبانی تغییر دهند. همچنین این ابزار امکان شخصی‌سازی احساسات صدا را از طریق تنظیمات ارائه‌ شده فراهم می‌کند. به همین دلیل، Sonantic به‌ طور گسترده در انیمیشن‌ها، فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لینک سایت Sonantic

Speechify

Speechify یکی از محبوب‌ترین ابزارهای تبدیل متن به گفتار با استفاده از هوش مصنوعی است. این ابزار قادر است صداهایی را تولید کند که کاملا شبیه به صدای واقعی انسان هستند. با استفاده از این پلتفرم پیشرفته، می‌توان فایل‌های PDF، اسناد، ایمیل‌ها و کتاب‌های الکترونیکی را به صدا تبدیل کرد. یکی از مزایای برجسته این ابزار، امکان افزایش سرعت پخش فایل‌های صوتی تا 4.5 برابر است.

لینک سایت Speechify

Resemble.AI

این ابزار عملکردهای متنوعی را ارائه می‌دهد که از جمله آنها می‌توانیم به تبدیل متن به صدا، تبدیل صدا به صدا، دوبله زبان و ویرایش صوتی اشاره کنیم.

Resemble.AI برای کسانی که به صداهای سفارشی و باکیفیت بالا نیاز دارند، ابزار مناسبی است. این سایت هوش مصنوعی از بیش از 60 زبان پشتیبانی می‌کند؛ به ‌طوری که می‌توانید صداهای مورد نیاز خود را به زبان‌های مختلف تولید کنید.

لینک سایت Resemble.AI

تبدیل متن به صدا با سایت Synthesys

Synthesys مانند Resemble.AI، می‌تواند صدای بسیار واقعی و شبیه انسان را از ورودی متنی تولید کند. اما در چند جنبه متمایز است:

  • تنوع صداها: Synthesys از کتابخانه‌ای گسترده از صداهای مردانه و زنانه در بیش از ۱۴۰ زبان پشتیبانی می‌کند و به کاربران امکان انتخاب از میان طیف وسیع زبانی را می‌دهد.
  • گزینه‌های سفارشی‌سازی: کاربران می‌توانند جنبه‌های مختلف خروجی صوتی را تنظیم کنند، مانند صدای راوی، سرعت گفتار، مکث‌های بین جملات، لحن و حتی نوع محتوای در حال خوانده شدن.
  • دسترسی: برخلاف برخی ابزارهای تبدیل متن به گفتار دیگر، Synthesys به کاربران امکان استفاده از امکانات خود را بدون نیاز به ارائه اطلاعات شخصی یا مالی می‌دهد. کاربران می‌توانند به صورت مهمان از آن استفاده کنند.

لینک سایت Synthesys

معرفی 10 نمونه از بهترین سایت های هوش مصنوعی تبدیل متن به صدا

ElevenLabs

رابط کاربری این ابزار بسیار ساده و کاربرپسند طراحی شده است؛ به طوری که کاربران می‌توانند به راحتی متن مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را به بیش از 29 زبان مختلف به صدا تبدیل کنند. ویژگی منحصربه‌فرد ElevenLabs، امکان انتخاب صداهایی با احساسات و لحن‌های متنوع است که به کاربران کمک می‌کند متن خود را متناسب با قالب محتوا (مانند داستان، مقاله، گفتگو و غیره) به صدا درآورند.

لینک سایت ElevenLabs

Play.ht

این هوش مصنوعی قادر است متن را به بیش از 570 لهجه و صدای مختلف در زبان‌های گوناگون تبدیل کند. کاربران با وارد کردن متن، می‌توانند به سرعت صدای ایجاد شده از روی آن را بشنوند. Play.ht علاوه بر قابلیت تبدیل متن به صدا، امکان صداگذاری برای پادکست‌ها، ویدئوها و آموزش‌های الکترونیکی را نیز فراهم می‌کند.

لینک سایت Play.ht

ابزارهای تبدیل متن به صوت و برعکس، بسیار متنوع و گسترده هستند که هر کدام از آنها قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاصی دارند. با استفاده از این ابزارهای هوش مصنوعی، به راحتی می‌توان متن‌های بلند و کوتاه را با هدف سرگرمی یا انجام پروژه‌های مختلف، تبدیل به فایل صوتی با لحن و لهجه دلخواه کرد.

 

 

نوشتن دیدگاه