حتی اگر بهترین سایت دنیا را نیز طراحی کرده باشید، باز هم نیاز به یک تیم پشتیبانی سایت دارید، چرا که دنیای اینترنت یک دنیای گسترده است که میتواند هر روز رشد کند. از سوی دیگر ارائه یک محتوای به روز و مناسب میتواند شما را در مقایسه با رقبا چند قدم به پیش ببرد، اما در انتخاب تیم پشتیبانی نکاتی را باید رعایت کنید که در ادامه به بررسی تعدادی از آنها میپردازیم، همچنین در این مقاله به یکی از بهترین تیمهای پشتیبانی سایت در اصفهان اشاره میکنیم. شما عزیزان میتوانید به سادگی با این مجموعه ارتباط بگیرید و پشتیبانی سایت خود را پس از طراحی سایت در اصفهان ، به طور کامل به آنها بسپارید.
پشتیبانی سایت چیست
پشتیبانی سایت به مجموعهای از فعالیتها و خدمات اطلاق میشود که به منظور حفظ عملکرد صحیح، بهبود عملکرد و رفع مشکلات فنی یا ارتباطی در یک وبسایت ارائه میشود. این خدمات عموماً توسط یک تیم پشتیبانی ارائه میشود و شامل اقدامات زیر میشود:
- پشتیبانی فنی: شامل رفع مشکلات فنی مانند خرابی سرور، خطاهای برنامهنویسی یا اشکالات دیگر که ممکن است به کارکرد صحیح سایت ضربه بزنند.
- پشتیبانی ارتباطی: شامل رفع مشکلات ارتباطی مانند مشکلات در ارسال یا دریافت ایمیل، ایجاد ارتباط با پنل مدیریت وبسایت و رفع مشکلات احتمالی در ارتباط با پایگاه دادهها.
- بهروزرسانی و نگهداری: شامل بروزرسانی نرمافزارها، قالبها و افزونههای مورد استفاده در سایت به منظور افزایش امنیت و بهبود عملکرد.
- پشتیبانی کاربران: ارائه راهنماییها و پاسخ به سوالات کاربران در مورد استفاده از سایت، خدمات ارائه شده و رفع ابهامات آنها.
- مانیتورینگ و پایش: نظارت بر عملکرد سایت به منظور شناسایی مشکلات و ارائه پاسخ سریع به آنها.
- بازیابی اطلاعات: در صورت نیاز بازیابی اطلاعات مفقوده یا خراب شده از پایگاه دادهها یا فایلهای مرتبط با سایت.
پشتیبانی وب سایت در اصفهان
بدون شک، عدم پشتیبانی وب سایت میتواند به دلیل باگهای زیاد، به مشکلات جدی منجر شود. این امر نه تنها موجب سختیهای مدیریتی بلکه باعث از دست رفتن کاربران و مشتریان میشود. امروزه، عملکرد صحیح و سریع یک وبسایت عامل مهمی در سئو و تجربه کاربر محسوب میشود. عملکرد نامناسب میتواند تصویر منفی از یک کسب و کار ایجاد کند و به همین دلیل در صورت بروز مشکل در وب سایت، سریعا رفع شود. پس از توسعه یک وب سایت توسط طراحان و تحویل آن به مشتری، مرحله پشتیبانی آغاز میشود. در این مرحله پشتیبانی وب سایت در اصفهان به تضمین عملکرد صحیح وب سایت میپردازد و شامل آپدیتهای ضروری (آپدیت سیستم مدیریت محتوا و پلاگینها)، ایمن سازیهای خاص، نگهداری از هاست و مقابله با حملات هکرها میشود. پشتیبان سایت در اصفهان مسئولیت دارد که در صورت بروز مشکل، آن را به سرعت بررسی و رفع کند. این وظایف شامل عملیات نگهداری و بهروزرسانیهای لازم برای حفظ عملکرد بهینه سایت است، همچنین انجام ایمنیهای خاص و نظارت بر امنیت سایت نیز جزء وظایف اصلی پشتیبانی سایت در اصفهان است. گرچه تعریف پشتیبانی سایت ممکن است در برخی موارد شامل وظایف دیگری نظیر آپدیت و ویرایش محتوا، حفظ سئو، یا حتی تغییرات در طراحی گردد، اما معمولا به عنوان تأکیدی بر عملکرد صحیح و امنیت سایت درک میشود. در کل پشتیبانی سایت یک فرایند پیوسته است که به تضمین عملکرد مطمئن و بهروز سایت کمک میکند و نقش مهمی در حفظ تجربه کاربری و اعتماد مشتریان به وب سایت دارد.
نکات مهم در انتخاب تیم پشتیبانی سایت اصفهان
آشنایی با سیستم مدیریت محتوایی شما یکی از مهمترین مواردی است که باید در نظر داشته باشید. اگر یک سایت وردپرسی دارید، تیم پشتیبانی سایت اصفهان باید با وردپرس به خوبی آشنا باشند. همین مورد درباره سایتهای با طراحی اختصاصی، جوملا و پرستاشاپ نیز صدق میکند. پشتیبانی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته خیال شما را از بابت مشکلاتی که ممکن است ایجاد شود راحت میکند. یک تیم پشتیبانی سایت در اصفهان باید بتواند در هر ساعتی از شبانه روز مشکلات برنامه نویسی را به خوبی حل کند، همچنین در کمترین زمان ممکن پاسخ مشتریان شما را بدهد. پشتیبانی برنامه نویسی سایت یکی از مهمترین نکاتی است که هنگام داشتن یک وبسایت از اهمیت بالایی برخوردار است. به روز رسانی مرتب کدها و برطرف کردن حفرههای امنیتی میتواند سایت شما را به سرعت به یکی از بهترینهای گوگل تبدیل کند. البته در صورتی که این به روز رسانیها همراه با یک تیم سئوی موفق باشد. به روز رسانی و تولید محتوا یکی از اصول مهمی است که در انتخاب تیم پشتیبانی وب سایت در اصفهان باید در نظر بگیرید. به طور کلی الگوریتمهای گوگل به نحوی تغییر کرده است که امروزه اهمیت محتوا بسیار بیشتر از گذشته شده است، از این رو اگر به دنبال رتبه یک صفحه اول و فروش بیشتر هستید، به دنبال تیمی باشید که به روزرسانی و تولید محتوای خوبی داشته باشد.
وظایف تیم پشتیبانی سایت در اصفهان
اگر بخواهیم وظایف تیم پشتیبانی سایت در اصفهان را در یک دسته بندی کوتاه جای دهیم، این دسته بندی شامل سه مورد میشود:
- پشتیبانی فنی
- پشتیبانی محتوایی
- پشتیبانی امنیتی
اولین وظیفه تیم پشتیبانی وب سایت در اصفهان ، پاسخ به نظرات، تلفنها و ایمیلهایی است که به سایت زده میشود. در این میان پاسخ دهی به نظرات در سایت از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است، چرا که گوگل میتواند این نظرات را برسی و رتبه شما را افزایش دهد. استفاده بهینه از منابع میتواند هزینههای شما را به شدت کاهش دهد، از این رو یکی از مهمترین وظایف تیم پشتیبانی سایت در اصفهان، استفاده بهینه از منابعی همچون هاست است. یک تیم سایت موفق باید بتواند به خوبی وضعیت سایت در مرورگرهای مختلف را برسی و مشکلات را به واحد برنامه نویسی خود ارجاع دهد. واحد برنامه نویسی پشتیبانی سایت نیز باید بتواند به خوبی مشکلات را درک کرده و در کمترین زمان ممکن آنها را رفع کند، از این رو به شما عزیزان توصیه میکنیم از سئوکارها و تیمهایی استفاده کنید که برنامه نویس همراه خود دارند. یکی از مهمترین وظایف یک تیم سایت در اصفهان، پشتیبان گیری مداوم و منظم است. پشتیبانها از اهمیت فوق العادهای برخوردار هستند. در صورت بروز هر گونه مشکل این فایلهای پشتیبان هستند که میتوانند شما را نجات دهند. مدیریت لینکهای داخلی و خارجی وبسایت از اهمیت فوق العادهای برخوردار است. داشتن طبق آخرین به روزرسانی الگوریتمهای گوگل سایتهایی که لینکهای مفید بیشتری دریافت کرده باشند، میتوانند رتبه بهتری نیز دریافت کنند.
همانطور که اشاره کردیم پشتیبانی سایت در اصفهان یک فرآیند گسترده و نیازمند یک تیم کاربلد است. سئو اصفهان یکی از تیمهایی است که در این حوزه موفق عمل کرده است. این مجموعه با برسی کلمات کلیدی مناسب سایت شما، رقبا و آنچه گوگل پیشنهاد کرده است، مناسبترین کلمات را انتخاب کرده و فرآیند سئو را شروع میکند. همچنین فعالیتهایی همچون برسی لینکهای داخلی و خارجی، برسی وضعیت محتوایی سایت و… را میتوانید به این مجموعه بسپارید. پشتیبانی سایت در اصفهان یک فرآیند کامل و زمان بر است که نیاز به یک تیم متخصص دارد. اینکه این تیم متخصص چه ویژگیهایی داشته باشد و آنها را از کجا پیدا کنیم؛ در این مقاله مورد برسی قرار گرفت.
پکیج | A | B | C | D | E | |
---|---|---|---|---|---|---|
شرایط پایه پشتیبانی سایت | ||||||
1 | قیمت پشتیبانی سایت | 4 میلیون | 8 میلیون | 15 میلیون | 30 میلیون | 60 میلیون |
2 | مدت زمان پشتیبانی | 12 ماه | 12 ماه | 12 ماه | 12 ماه | 12 ماه |
3 | تعداد وب سایت | یک | یک | یک | یک | یک |
4 | دسترسی هاست | |||||
5 | سایت فروشگاهی | |||||
6 | سایت امکانات اختصاصی | |||||
بروزرسانی های فنی | ||||||
1 | بروزرسانی هسته سیستم | |||||
2 | بروزرسانی ماژول ها | |||||
3 | مهاجرت به نسخه بالاتر | |||||
4 | نصب افزونه | |||||
بررسی و رفع مشکلات سایت | ||||||
1 | خطاهای برنامه نویسی | |||||
2 | خطاهای کاربری از سمت اپراتور سایت | حداکثر 3 ساعت | حداکثر 6 ساعت | حداکثر 12 ساعت | حداکثر 24 ساعت | حداکثر 48 ساعت |
3 | تغییرات رمزهای عبور | |||||
4 | ویرایش ایمیل ها | |||||
5 | پاسخگویی از طریق تیکت | |||||
6 | مشکلات هاست و دامنه | |||||
تهیه پشتیبان از اطلاعات و تامین امنیت سایت | ||||||
1 | پشتیبان گیری | ماهانه | ماهانه | هفتگی | هفتگی | روزانه |
2 | مانیتورینگ امنیتی | |||||
3 | بازیابی اطلاعات سایت | |||||
4 | پشتیبان گیری محلی | |||||
ارائه آموزش و پیگیری موارد مرتبط با سایت | ||||||
1 | پیگیری مشکلات درگاه | |||||
2 | پیگیری نماد الکترونیک | |||||
3 | پیگیری تمدید ساماندهی | |||||
4 | آموزش پرسنل | فیلم و PDF | فیلم و PDF | فیلم و PDF | حداکثر 2 ساعت | حداکثر 2 ساعت |
نکات مهم در فرایند پاسخگویی | ||||||
1 | پاسخگویی در ساعات اداری | |||||
2 | پاسخگویی در ساعات غیر اداری | |||||
3 | حداکثر زمان پاسخگویی موارد با اولویت بالا | 8 ساعت | 8 ساعت | 4 ساعت | 4 ساعت | 2 ساعت |
4 | حداکثر زمان پاسخگویی موارد با اولویت معمولی | 3 روز کاری | 2 روز کاری | 2 روز کاری | 1 روز کاری | 1 روز کاری |
5 | پاسخگویی به موارد خاص | اعلام زمان | اعلام زمان | اعلام زمان | اعلام زمان | اعلام زمان |
بهینه سازی و ورود اطلاعات | ||||||
1 | ایجاد تغییر در قالب | تا 2 ساعت | تا 4 ساعت | تا 6 ساعت | تا 12 ساعت | |
2 | ورود اطلاعات جدید | 4 محتوا | 8 محتوا | 16 محتوا | 32 محتوا | |
3 | ویرایش اطلاعات قبلی | 4 محتوا | 8 محتوا | 16 محتوا | 32 محتوا | |
4 | مشاوره بهینه سازی سئو | تا 1 ساعت | تا 2 ساعت | |||
5 | مشاوره UI و UX | تا 1 ساعت | تا 2 ساعت | |||
6 | بهینه سازی سرعت | |||||
7 | مشاوره فنی سایت | تا 1 ساعت | تا 2 ساعت | |||
اتصالات سایت | ||||||
1 | اتصال به گوگل سرچ کنسول | |||||
2 | اتصال به گوگل آنالیتیکس | |||||
3 | اتصال به تگ منیجیر | |||||
4 | اسکما |
بسته های پشتیبانی سایت در اصفهان ارائه شده در جدول فوق، برای وب سایت های با بازدید روزانه کمتر از 2000 نفر مناسبند. لطفا جهت دریاف مشاوره و استعلام قیمت طراحی سایت در اصفهان و پشتیبانی برای وب سایت های با بازدید بیشتر از 2000 نفر در روز با مشاورین ما تماس بگیرید.
لیست خدمات پشتیبانی سایت وردپرسی در اصفهان
به طور کلی، لیست خدمات پشتیبانی سایت وردپرس در اصفهان که توسط تیم پشتیبانی ارائه می شود، شامل موارد زیر هستند:
- تنظیمات دقیق پنل سایت، محتوا وب سایت و دیتا بیس ها در کنار تهیه بکاپ های دوره ای از تمام فایل ها و اطلاعات.
- ایجاد و نصب افزونه های ضروری با تنظیمات دقیق و بررسی دوره ای برای عملکرد دقیق آن ها.
- حذف یا غیر فعال کردن بعضی افزونه ها برای بررسی ارتقاء عملکرد.
- بررسی و عیب یابی کلی با ارائه خدمات تحلیل و شناسایی نواقص مرتبط با مدیریت سایت.
- حل خطاهای مربوط به راست چین بودن پلاگین و قالب: اصلاح نواقص مرتبط با ظاهر مناسب محتوا در پلاگین ها و قالب های حاوی متن های راست چین.
- افزایش روند کیفی سایت با ارئه خدماتی چون بهبود کاربری، محتوای سایت و طراحی آن.
- افزایش سرعت سایت با بهینه کردن فاکتور هایی که ممکن است سرعت سایت را کاهش دهند و به نوعی بارگذاری را مختل کنند.
- اجرای شیوه های بروز و نوین جهانی، جهت افزایش امنیت سایت در برابر عوامل مخرب و تهدیدات آنلاین.
- بررسی دقیق تمام صفحات سایت برای اطمینان از نبود هر نوع مشکل.
- رفع مشکلات مرتبط با سیستم های حساب کاربری و عضویت کاربران.
- بروزرسانی کد های قدیمی برای بهبود و تقویت امنیت سایت.
- بررسی و رفع نواقص مربوط به نصب پلاگین های سایت.
- رفع مشکلات و خطا های مربوط به زبان های برنامه نویسی PHP
- بهینه سازی و تنظیمات کامل افزونه ها و قالب ها، متناسب با فرهنگ، زبان و به طور کلی نیاز کاربران سایت.
- ارائه خدمات مربوط به انتقال سایت به سرور جدید و رفع مشکلات و نواقص مرتبط با پروسه انتقال سرور.
- بهینه سازی سایت از دید سئو و حل مشکلات مربوط به ابزار های وبمستر.
- ایجاد تغییرات موثر در ظاهر و ساختار منوها، چیدمان صفحات و باکس ها.
آموزش پشتیبانی سایت وردپرس
کسب مهارت های پشتیبانی وب سایت، شما را با فناوری ها و شیوه های جدید و نوینی که برای بهینه سازی و به نوعی حفظ عملکرد صحیح وب سایت ها استفاده می شوند، آشنا خواهد کرد. در واقع آموزش پشتیبانی سایت، مهارت های فنی شما را ارتقاء می دهد و به شما اجازه می دهد تا در بازار کار و ارتباطات آنلاین به عنوان یک متخصص پشتیبان سایت فعالیت کنید و درآمد خود را بهبود بخشید.
با یادگیری مهارت های پشتیبانی سایت وردپرس، می توانید از شیوه ها و فنون متنوع جهت افزایش امنیت وب سایت مورد نظر، بهره گرفته و از ورود هکرها و حملات مخرب پیشگیری کنید. با انجام بروز رسانی ها و پشتیبانی منظم سایت، اطمینان حاصل خواهید کرد که وب سایت شما در هر زمان در دسترس کاربران هدف است. در ادامه با چند نکته کلیدی جهت آموزش پشتیبانی سایت وردپرس آشنا می شویم:
- افزونه های بکاپ گیری: افزونه های بکاپ گیری امکانات زیادی جهت پشتیبانی سایت وردپرس ایجاد می کنند و به نوعی امکان بازیابی اطلاعات در مدت زمان کوتاه هم دارند. پس نصب افزونه بکاپ گیری مثل BackupBuddy در این راه به شما کمک خواهد کرد.
- بکاپ گیری دستی منظم: بکاپ گیری دستی از جمله نکات بسیار حائز اهمیت است. سعی کنید حداقل یک بار در ماه از تمام فایل ها و اطلاعات وبسایت بک آپ گرفته و در یک محل امن ذخیره نمایید.
- تنظیمات بکاپ گیری خودکار: با استفاده از تنظیمات افزونه بک آپ گیری، مشخص کنید که چه مقدار فراوانیِ پشتیبان گیری صورت گیرد و محل ذخیره پشتیبان ها کجا باشد. توجه داشته باشید، برای جلوگیری از فراموشی، این عمل را حتما به صورت خودکار تنظیم نمایید.
- مراقبت از محل ذخیره سازی: مدیریت و به نوعی بررسی فضا و محل ذخیره سازی پشتیبان ها نیز بسیار نکته مهمی است که باید به آن توجه ویژه نمایید. به طور کلی باید اطمینان داشته باشید که دسترسی به محیط ذخیره سازی شما کاملا محدود (رمز گذاری شده) و امن است.
- آموزش مدیران سایت: اگر مدیریت وب سایت های مشتریان، جزو حیطه وظایف شما است پس باید به کاربران این وب سایت ها که نقش کاربری مدیریت هستند، در مورد شیوه های بکاپ گیری آموزش دهید. این موضوع باعث می شود، برای پیشگیری از حذف داده های مهم، عملکرد موثری داشته باشید.