طراحی سایت پزشکی اصفهان

سایت پزشکی یکی از سایت هایی است که همان طور که از نامش پیداست تمامی مطالب پزشکی در آن قرار داده می شود و کاربردهای مختلفی مانند کاربرد برای گرفتن نوبت، کاربرد های اطلاعاتی و غیره دارد. طراحی سایت پزشکی کار چندان ساده ای نیست زیرا نیاز به موارد مختلفی دارد که با سایر سایت ها تفاوت هایی را ایجاد می کند. برای مثال یکی از مواردی که در طراحی سایت پزشکی باید به آن توجه فراوانی شود، تولید محتوای جذاب برای این گونه سایت هاست. در این مقاله قصد داریم به طراحی سایت پزشکی اصفهان و مواردی در مورد این موضوع بپردازیم به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

ویژگی های یک سایت پزشکی چیست؟

ویژگی های یک سایت پزشکی چیست؟

یکی از مهمترین ویژگی‌های یک سایت پزشکی دقت به تولید محتوا در آن است. محتواهایی که در یک سایت پزشکی مورد بررسی قرار می گیرند باید دارای شرایط زیر باشند:

مفید باشد: در ابتدا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک سایت پزشکی این است که در آن از مطالب کاملا مفید استفاده شده باشد به گونه‌ای که نیاز جامعه برطرف شود.

مختصر باشد: در جامعه کنونی افراد وقت و زمان زیادی برای خواندن مطالب طولانی ندارند به همین دلیل مطلب باید مختصر باشد و به مشکل اصلی بپردازد.

به علائم بیماری اشاره کرده باشد: یکی از مهمترین ویژگی‌های یک سایت پزشکی این است که در آن به علائم بیماری اشاره شده باشد تا در صورت لزوم بیمار بتواند در صورت ابتلا به آن علائم متوجه بیماری خود بشود.

در آن به روشهای درمان اشاره شده باشد: مسلما برای درمان یک بیماری روش های مختلفی وجود دارد و یکی از مهمترین ویژگی‌های یک سایت پزشکی این است که در آن به روش‌های درمان اشاره شده باشد تا در صورتی که فرد به بیماری مبتلا باشد و بتواند آن را درمان کند.

افراد را از بیماری نترساند: این سایت ها باید به گونه ای باشند که بیماری در آن ها بیش از حد بزرگ جلوه داده نشده باشد و افراد را نترساند، زیرا ممکن است اولا فرد به بیماری مورد نظر دچار نشده باشد و ثانیا ترس بیماری را بدتر می کند.

در سایت پزشک معالج معرفی شده باشد: یکی دیگر از ویژگی های مهم این سایت ها این است که در آنها باید پزشک معالج معرفی شده باشد تا افراد بتوانند در صورت نیاز به پزشک معالج خود مراجعه نموده و بیماری خود را درمان کنند.

المان های مورد نیاز برای یک سایت پزشکی در اصفهان

المان های مورد نیاز برای یک سایت پزشکی در اصفهان

قبل از به وجود آمدن سایت های اینترنتی افراد برای نوبت گرفتن مجبور بودن ساعت های طولانی در صف انتظار باقی بمانند و مدت زمان زیادی را در مطب بگذرانند که نه تنها باعث از بین رفتن زمان آنها می شد، بلکه باعث می شد بیماری تا حدود زیادی انتقال پیدا کند و این موضوع در زمان به وجود آمدن و شیوع بیماری کرونا تا حدود زیادی تشدید پیدا کرده بود. استفاده از سایت‌های اینترنتی پزشکی یکی از راه حل ها برای این مشکل به شمار می رفت.

یک سایت پزشکی در اصفهان باید دارای المان هایی باشد تا بتوان گفت این سایت از کیفیت بالایی برخوردار است و سایتی کاربردی است. برای مثال برخی از المان های مورد نیاز برای یک سایت پزشکی عبارتند از:

محتوای جذاب: یکی از مهمترین المان ها برای یک سایت پزشکی محتوای جذاب است که باعث می‌شود افراد به سمت سایت مورد نظر جذب شده و مطالب سایت را دنبال کنند و به این واسطه مخاطبان سایت افزایش پیدا می‌کند.

معرفی پزشک: یک سایت پزشکی در اصفهان باید به معرفی پزشک های مختلف بپردازد تا افراد متوجه شوند که در صورت بیماری باید به کدام پزشک مراجعه کنند.

نوبت دهی

نوبت دهی: سایت پزشکی باید دارای سامانه‌ نوبت‌دهی باشد تا افراد بتوانند نوبت خود را بگیرند و بنابر نوبت به محل مورد نظر برای ویزیت مراجعه کنند. در اکثر موارد نوبت دهی به روش های تلفنی و یا حضوری ممکن است باعث صرف زمان زیاد و همچنین عدم تطابق نوبت با زمان شود به همین دلیل نوبت دهی به صورت اینترنتی و در سایت اینترنتی از اولویت برخوردار است.

المان امتیازدهی: یکی از المان های مورد نیاز برای طراحی سایت پزشکی امتیازدهی آن است. افراد باید بتوانند با مراجعه به پزشک مورد نظر امتیاز خود را به پزشک دهند تا افراد دیگر بتوانند از این امتیاز استفاده نموده و در مورد مراجعه و یا عدم مراجعه به پزشک تصمیم بگیرند.

ثبت نظرات: علاوه بر امتیازدهی، ثبت نظرات نیز می تواند تا حدود زیادی به تصمیم گیری افراد مختلف کمک کند به همین دلیل بهتر است سایت پزشکی دارای المان ثبت نظرات باشد.

اطلاع دهی در مورد پزشک: یکی از مهمترین المان ها در طراحی سایت اینترنتی مربوط به پزشک اطلاع دهید در مورد پزشک مانند شماره تماس، زمان های حضور در مطب و غیره است. در مورد پزشکی بهتر است اطلاعاتی مانند میزان تحصیلات و مدرک اصلی نیز درج شود.

قسمت پرسش و پاسخ: این المان ممکن است در سایت های مختلف کمک کننده باشد. با استفاده از این المان افراد می توانند سوالات خود را مطرح نموده و پاسخ های مناسبی از پزشک دریافت نمایند.

نوشتن دیدگاه