درآمد طراح سایت در ایران

اگر با وجود علاقه به طراح سایت شدن برای ورود به این بازار تردید دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. زیرا در ادامه می‌خواهیم درباره عوامل موثر بر حقوق طراحی سایت صحبت کنیم. همچنین به شما خواهیم گفت که درآمد طراح سایت در ایران و سایر کشورها چقدر است؟ با دانستن این موارد می‌توانید با آسودگی خیال تصمیم خود را برای ورود به این حوزه بگیرید.

درآمد طراحی سایت در خارج

دستمزد بهترین طراحان وب جهان در آمریکا در سال‌های 2012 تا 2024 حدود 20 درصد افزایش داشته است. حقوق موقعیت‌های شغلی مشابه در استرالیا حدود 12 درصد بیشتر شده است. وب‌مستران فعال در آمریکا به طور میانگین 66 هزار دلار دریافت می‌کنند، در حالی که دستمزد این حرفه در کشورهایی مانند ژاپن و سوئد به ترتیب 71 و 73 هزار دلار است.

انگلیس نیز یکی از بهترین مقاصد کار برای دیزاینرهای تحت وب به شمار می‌رود. طراحان وب در این کشور می‌توانند با توجه به سطح دانش و سابقه کاری خود حقوق بالایی داشته باشند. سطح دستمزد این افراد در انگلیس سالانه چیزی در حدود 48 هزار دلار است. این مبلغ می‌تواند به 55 هزار دلار و حتی بیشتر هم برسد. طراحی وب‌سایت در سوئیس نیز شغلی پر درآمد است. دستمزد یک طراح وب در سوئیس در سال حدودا 81 هزار دلار است. جالب است، بدانید که میزان دستمزد این حرفه در سوئیس حتی می‌تواند به 90 هزار دلار در ماه نیز برسد.

توسعه‌دهندگان وب در کشورهای خارجی بیشتر از طراحان وب حقوق دریافت می‌کنند، زیرا آن‌ها تخصص فنی بیشتری در برنامه‌نویسی دارند. معمولا میزان عایدی مشاغل مربوط به حوزه نرم‌افزار در کشورهای مختلف مناسب است، اما سطح درآمد در کشور سوئیس به اوج خود می‌رسد. دیزاینرهای مبتدی و متوسط در ایران درآمدی بین 6 الی 10 میلیون تومان دارند. درآمد این افراد بر اساس سابقه و رزومه کاری آن‌ها می‌تواند تا 20 الی 40 میلیون تومان نیز افزایش یابد.

حرفه طراحی سایت یکی از مشاغل سودآور در ایران و جهان به حساب می‌آید که دستمزد معین و مشخصی ندارد. در واقع میزان درآمد دیزاینرهای وب به سابقه کار و تخصص فرد در طراحی و برنامه‌نویسی بستگی دارد. اگر شما بتوانید نمونه کار قوی ارائه دهید، قطعا شغل طراحی سایت برای شما یک شغل سودآور خواهد بود.

درآمد طراحی سایت در خارج

درآمد طراحی سایت چقدر است؟

خیلی ساده باید بگوییم که این پرسش جواب مشخصی ندارد. هزینه‌ها در حوزه نرم‌افزار شفاف نیست و متاسفانه هیچ تعرفه از پیش تعیین شده‌ای هم وجود ندارد. برخی شرکت‌ها ممکن است برای ارائه خدمات نرم‌افزاری خود از مشتری 30 میلیون تومان پول بگیرند، در حالی که بعضی دیگر برای همان خدمات دستمزد 3 میلیون تومانی دریافت کنند.

همانطور که بیان شد عوامل مختلفی بر درآمد طراح سایت در ایران و سایر کشورها تاثیر دارند. این فاکتورها نیز بسته به کشور و منطقه جغرافیایی می‌توانند متفاوت از دیگری باشند. اگر برای ورود به حوزه طراحی سایت مصمم هستید، در یکی از دوره های کلاس طراحی سایت اصفهان شرکت کنید.

  • میزان تخصص

میزان تخصص و دانش یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر سطح حقوق شما از طراحی وب‌سایت است. هر چقدر دانش شما از مباحث مختلف همچون کتابخانه‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی بیشتر باشد، عایدی شما نیز بیشتر خواهد شد. برای مثال اگر به صورت حرفه‌ای‌تر قادر به کار با کتابخانه بوت استرپ باشید، به طور قطع حقوق بیشتری نیز دریافت خواهید کرد.

  • نوع تخصص

برنامه‌نویسی تحت وب شامل سه بخش Back-End، Front-End و Full-Stack است. برنامه‌نویسان فول استک دستمزد بیشتری نسبت به برنامه‌نویسان بک اند و فرانت اند دریافت می‌کنند. البته میزان عایدی فرد می‌تواند به پروژه‌هایی که انجام می‌دهد، مرتبط است. اگر پروژه‌های حرفه‌ای‌تری را انجام دهید، قطعا درآمدتان نیز بیشتر خواهد شد.

درآمد طراحی سایت چقدر است؟

  • کیفیت کار

مورد دیگری که درآمد طراح سایت در ایران و جهان را افزایش می‌دهد، کیفیت کار دیزاینر است. کیفیت کار از جنبه‌های مختلف بررسی می‌شود. برای مثال کیفیت کار برنامه‌نویسان بک اند به کدهای نوشته شده آن‌ها و کارایی کدهایشان بستگی دارد. حتی در بعضی مواقع دستمزد دیزاینر را بر حسب تعداد خط‌های نوشته شده او پرداخت می‌کنند.

  • میزان سابقه کار

یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار بر سطح دستمزد یک دیزاینر تحت وب، سابقه کار شخص است. در کشورهای گوناگون جهان میزان درآمد را بر اساس سابقه کار دیزاینرهای تحت وب مشخص می‌کنند. همچنین داشتن یک سابقه طولانی و درخشان می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی رزومه فرد داشته باشد.

 

نوشتن دیدگاه