آموزش ساخت لندینگ پیج، صفحه فرود چیست؟

یکی از مهم ترین بخش های وب سایت، صفحات لندینگ آن محسوب می شوند که مشتریان و کاربران را به اهدافشان می رسانند. همه سایت های حرفه ای حداقل دارای یک یا چند صفحه لندینگ هستند تا بتوانند مشتریان را به صورت هدفمند وارد وب سایت کنند. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی برای رقابت هم که شده اقدام به ساخت صفحه فرود برای سایت اینترنتی خودشان کنند و یا حداقل تصمیم به این کار داشته باشند. با ما در طراحی سایت اصفهان در ارتباط باشید تا نحوه ساخت لندینگ پیج و جزئیات صفحه فرود را به شما توضیح دهیم.

با صفحه فرود یا لندینگ پیج آشنا شوید

تا به حال از طریق گوگل و با سرچ یک عبارت خاص وارد یک وب سایت شده اید؟ آیا به محض ورود به وب سایت، به یک صفحه دیگر هدایت شده اید، یا اینکه بر اساس هدف جستجوی خودتان در یک صفحه مناسب قرار گرفته اید؟ اگر گزینه دوم برای شما رخ داده است، حتما وارد یک صفحه لندینگ سایت شده اید. صفحات لندینگ (Landing page)، صفحات حرفه ای هستند که برای فرود مشتریان در یک صفحه خاص طراحی شده اند.

صفحات فرود برخلاف باور بسیاری از مردم، صفحات متفاوتی از صفحه اصلی سایت هستند. در واقع قرار نیست که هر بار مشتری با ورود به سایت شما، به صفحه اصلی وارد شود؛ در صورتی که اصلا نیازی به مشاهده اطلاعات در آن صفحه ندارد. این موضوع می تواند باعث حذف مشتری و منصرف شدن آن از خرید و یا دریافت اطلاعات شود.

بنابراین، لندینگ پیج در واقع یک صفحه خاص است که برای دسترسی به اطلاعات مشتریان در یک زمینه طراحی می شود. به طور مثال یک سایت که در زمینه سئو کار می کند، می تواند یک صفحه لندینگ برای دسترسی به اطلاعات «طراحی سایت» راه اندازی کند. این در حالی است که صفحات فرود دیگری برای «سئوکار حرفه ای»، «تولید محتوا» و ... نیز وجود دارند که هرکدام اطلاعات خاصی را به مشتریان ارائه می کنند.

با صفحه فرود یا لندینگ پیج آشنا شوید

نکات طراحی لندینگ پیج      

برای طراحی لندینگ پیج و بدست آوردن مشتریان بیشتر در سایت، رعایت یک سری نکات می تواند به شما کمک کند. همین موضوع باعث شده تا کسب و کارهای مختلفی علاقه مند به طراحی حرفه ای این صفحات در سایت خودشان باشند. به طور کلی، رعایت یک سری نکات می تواند شما را به یک صفحه فرود عالی در سایتتان برساند که در ادامه به 4 نکته مهم در مورد این موضوع اشاره می کنیم.

  • نقطه تمرکز لندینگ پیج خود را پیدا کنید

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام طراحی و ساخت لندینگ پیج به آن توجه داشته باشید، پیدا کردن نقطه تمرکز لندینگ است. همانطور که می دانید، هدف شما برای طراحی این بخش از سایت، بدست آوردن نرخ فروش بیشتر می باشد. پس اینکه بتوانید مشتریان را روی یک موضوع خاص متمرکز کنید، بسیار حائز اهمیت است. نقطه تمرکز صفحه فرود شما می تواند مبتنی بر همان موضوعی باشد که برای آن لندینگ را طراحی کرده اید. به طور مثال، افرادی که می خواهند مشتریانی را در زمینه قیمت طراحی سایت جذب کنند، می توانند تمرکز خودشان را در صفحه فرود روی قیمت بگذارند. در این صورت می توان مشتری را به پاسخ سوالش رساند و او را برای خواندن مطالب بعدی جذب کرد.

نکات طراحی لندینگ پیج      

  • مزایای کار خود و راه حل هایی که برای مخاطب دارید را شرح دهید

مشتریان زمانی که وارد یک سایت و صفحه لندینگ آن می شوند، می خواهند اطلاعاتی کسب کنند که برای آن ها مفید هستند. یکی از این اطلاعات مزایای کار آن سایت و تمایز آن ها با دیگر کسب و کارها و رقبا می باشد. اگر این موضوع به طور دقیق در لندینگ پیج مشخص شده باشد، مشتریان برای دریافت خدمات و ارتباط گرفتن با آن کسب و کار ترغیب می شوند.

پس بسیار مهم است که در هنگام طراحی صفحات فرود، مزایای کار خودتان را بولد کنید و آن ها را شرح دهید. این موضوع نباید حالت تبلیغات گونه داشته باشند. هر چقدر مختصرتر و مفیدتر این مزیت ها را بیان کنید، می توانید به درآمد بیشتری نیز برسید و مشتریان بیشتری را جذب کنید. پس سعی کنید که مزایای کار خودتان را به صورت حرفه ای شرح دهید و از اضافه گویی بپرهیزید.

  • دکمه CTA یا فراخوان را جایی در دید مخاطب قرار دهید

یکی از مهم ترین اقداماتی که می توانید برای جذب مخاطب و دریافت اطلاعات از او انجام دهید، وارد کردن دکمه CTA و یا فراخوان در لندینگ پیج است که می تواند باعث جمع آوری اطلاعات مشتریان شود. این اطلاعات می توانند بعدا و برای تبلیغات بسیار عالی محسوب شوند. به همین خاطر ترغیب کردن مشتریان برای پر کردن اطلاعات مربوط به فراخوان در صفحه فرود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

یکی از مهم ترین اقداماتی که می توانید برای جذب مشتری جهت پر کردن فیلدهای فراخوان در صفحه لندینگ انجام دهید، قرار دادن آن در معرض دید مخاطب است. این موضوع به طراحی وب سایت شما باز می گردد که هر چقدر حرفه ای تر باشد، می تواند باعث جذب مشتریان بیشتر نیز شود. بنابراین، اگر در حال طراحی صفحه لندینگ هستید، به جای اینکه دکمه CTA را در جایی قرار دهید که مخاطب آن را مشاهده نمی کند، آن را در معرض دید طراحی کنید.

البته موضوع دیگری که می تواند باعث ترغیب شدن مخاطبین برای پر کردن فیلدهای فراخوان شود، کم کردن فیلدها است. فیلدهای فراخوان نباید تعداد زیادی داشته باشند. هر چقدر فیلدهای مربوط به فراخوان افزایش پیدا کنند، مخاطبین برای پر کردن آن ها بی علاقه تر خواهند شد. خلاصه کردن فیلدها و دریافت اطلاعات کلیدی از مخاطبین، بهترین روش برای طراحی فراخوان در لندینگ پیج سایت است.

نکات طراحی لندینگ پیج      

در طراحی صفحه فرود به تجربه کاربری و اثرگذاری آن توجه ویژه کنید

تجربه کاربر در یک سایت می تواند تاثیر بسیار زیادی روی ماندگاری آن مشتری در همان صفحه داشته باشد. بسیاری از صاحبان سایت ها به سرعت وب سایت و موضوعاتی از این قبیل توجهی نمی کنند. فقط تنها چیزی که مد نظر دارند، تولید محتوا و در میان گذاشتن موضوعات تبلیغاتی با مشتری است. این در حالی است که تجربه کاربری می تواند تاثیر بسیار زیادی روی اثربخشی صفحات فرود داشته باشد. از رنگ های مناسب و فونت عالی برای طراحی لندینگ پیج استفاده کنید. اثرگذاری رنگ ها و باکس های مختلف در هنگام طراحی این صفحات، بسیار زیاد است. پس در هنگام طراحی این صفحات به این نکات توجه داشته باشید تا از نتیجه کار لذت ببرید و مشتریان را به خرید و یا دریافت خدمات ترغیب کنید.

 

نوشتن دیدگاه