طراحی سایت با قالب آماده

طراحی سایت با قالب آماده یکی از متداول‌ترین روش‌های طراحی سایت است که در آن به جای کدنویسی و طراحی از ابتدا، از تمپلیت‌های از پیش برنامه‌نویسی شده استفاده می‌شود. این روش برای افرادی مناسب است که می‌خواهند در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب برسند. همچنین دیدن یک سایت آماده حرفه‌ای بسیاری از نکات و ریزه‌کاری‌های از قلم افتاده را به شما یادآوری کرده و برای رسیدن شما به یک ایده یکپارچه مفید است. 

انتظاراتی که باید از قالب‌های از پیش طراحی شده داشته باشید، محدود است. در واقع این محصولات نرم‌افزاری زمان و هزینه مربوط به گرافیک، کدنویسی و غیره را کاهش می‌دهند. امروزه بسیاری از افراد به دنبال راهی برای طراحی سایت خود با قالب آماده هستند. استفاده از این تمپلیت‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارد.

در این مقاله ضمن آشنا کردن شما عزیزان با مفهوم این الگوها، به بررسی مزایا و معایب آن‎‌ها می‌پردازیم. در نهایت این شما هستید که باید درباره مناسب بودن یا نبودن تمپلیت‌های موجود برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی‌تان تصمیم بگیرید.

قالب آماده چیست

شرکت‌های طراحی سایت در اصفهان و برنامه نویسان اصفهانی انواع قالب آماده را ساخته و به صورت رایگان یا در ازای مبلغی بسیار کم در اختیار کاربران قرار می‌دهند. شما می‌توانید پس از خرید این تمپلیت‌های از پیش برنامه‌نویسی شده، آن‌ها را روی سیستم مدیریت محتوای خود نصب نمایید. با یک مثال ساده این مفهوم را برایتان توضیح داده‌ایم. فرض کنید که برای شرکت در جشن تولد به یک لباس جدید نیاز دارید. قالب‌های آماده دقیقا حکم لباس حاضری را دارند، یعنی شما با مراجعه به فروشگاه می‌توانید یک لباس با سایز و رنگ دلخواه خود بخرید. با وجود اینکه خرید لباس حاضری سریع انجام می‌شود، اما ممکن است که طرح مورد نظر خود را پیدا نکنید.  

قالب‌های از پیش طراحی شده برای کاربرانی ساخته شده‌اند که دانش زیادی از برنامه‌نویسی نداشته و خیلی با اینترنت آشنا نیستند. این افراد با کمک محصولات نرم‌افزاری رایگان به راحتی می‌توانند کسب‌وکار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنند. به همین دلیل، این قالب‌ها طرفداران زیادی دارند.  

شرکت‌های سازنده تمپلیت‌های غیراختصاصی به زیبایی و گرافیک آن‌ها اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. گاهی اوقات این تمرکز بیش از حد روی گرافیک باعث می‌شود که قالب با وجود زیبا بودن کارایی لازم را نداشته باشد.

 یکی از مهم‌ترین مزایای این محصولات این است که روی تمام سیستم‌های مدیریت محتوا از جمله وردپرس، جوملا و دروپال قابل نصب هستند. همچنین هر کسب‌وکاری داشته باشید، می‌توانید از قالب‌های آماده رایگان استفاده کنید.

شاید با خودتان بگویید، این دقیقا چیزی است که به دنبالش بودم! به شما توصیه می‌کنیم، برای تصمیم‌گیری قطعی درباره نحوه طراحی سایت خود حتما ادامه مقاله را مطالعه بفرمایید. زیرا بسیار مهم است که علاوه بر آشنایی با مزایای تمپلیت‌های از پیش برنامه‌نویسی شده، در مورد معایب آن‌ها نیز بدانید.

قالب آماده چیست

مزایای استفاده از قالب آماده در طراحی سایت

قالب‌های از پیش طراحی شده مزایای خاص خود را دارند که برخی از آن‌ها در ادامه معرفی شده‌اند:

  • استفاده آسان: حتی افرادی که هیچ دانشی درباره طراحی سایت ندارند، می‌توانند به راحتی از الگوهای آماده استفاده کنند. اکثر قالب‌های موجود در بازار دارای ویرایشگرها یا المان‌های بصری هستند و کار کردن با آن‌ها بسیار آسان است. شما می‌توانید قالب را با تغییر رنگ‌ها، تصاویر و متون مطابق با نیازهای خود سفارشی کرده و در نهایت الگویی متفاوت از نسخه اصلی داشته باشید.
  • سرعت: با استفاده از قالب‌های از پیش طراحی شده، کسب‌وکار آنلاین شما در کسری از ثانیه راه‌اندازی می‌شود. البته به شرطی که محتوا و تصویر برای سفارشی سازی قالب‌ خود داشته باشید.
  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه: یکی دیگر از مزایای طراحی سایت با قالب آماده، صرفه‌جویی در زمان و هزینه است. الگوهای مورد بحث شامل صفحات از پیش طراحی شده برای شرایط مختلف مانند محتوای متنی، جداول، فرم‌ها و غیره هستند و نیاز کمی به سفارشی سازی دارند.
  • حق انتخاب زیاد: امروزه انواع و اقسام قالب‌های رایگان در اینترنت وجود دارد و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی را انتخاب کنید. در حالی که یک وب‌سایت با قالب‌ اختصاصی تنها 2 یا 3 گزینه برای انتخاب در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • ناوبری: تنها ظاهر تمپلیت وب مهم نیست، بلکه نحوه کار کردن آن نیز مهم است. آیا برای مشتری آسان است که محتوای مورد نظر خود را پیدا کند؟ لینک‌های ناوبری در کل سایت تا چه حد سازگار هستند؟ آیا بازدیدکننده می‌داند که کجای سایت قرار دارد، کجا باید برود و چگونه به نقطه شروع بازگردد؟ الگوهای آماده یک سیستم ناوبری قوی را در اختیار کاربر می‌گذارند.

مزایای استفاده از قالب آماده در طراحی سایت

معایب استفاده از قالب آماده در طراحی سایت

برخلاف تصور، همه الگوهای از پیش طراحی شده آنقدرها هم عالی نیستند. به هر حال، این محصولات رایگان یا خیلی ارزان هستند و وجود عیب در آن‌ها دور از انتظار نیست. در ادامه برخی از معایب این قالب‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • دردسر ویرایش: در اکثر قالب‌های آماده تنها امکان ویرایش جزئی وجود دارد. برای ویرایش کردن این محصولات باید به زبان برنامه‌نویسی مسلط باشید، وگرنه باید ویرایش‌های مورد نظر خود را به یک متخصص بسپارید. هزینه ویرایش از هزینه اولیه قالب‌ گران‌تر است.
  • ریسپانسیو نبودن: بیشتر تمپلیت‌های از قبل برنامه‌نویسی شده ریسپانسیو نیستند و در موبایل خوب نمایش داده نمی‌شوند.
  • سرعت لود پایین: سرعت لود و بالا آمدن قالب‌های رایگان پایین است. دلیل اصلی این امر حجم بالای تصاویر بارگذاری شده در این نوع قالب‌ها و وجود ده‌ها فایل جانبی و کدهای بدون استفاده در آن‌ها است.
  • امنیت پایین: برخی از قالب‌های آماده امنیت پایینی دارد و حاوی کدهای مخرب هستند.
  • عدم پشتیبانی از سوی سازنده: اگر در رابطه با تمپلیت‌های رایگان با مشکل مواجه شوید، کسی پاسخگو نیست.
  • به روز نشدن: بسیاری از قالب‌های آماده کمتر دانلود شده، به روز نمی‌شوند. حتی امکان دارد که این قالب‌های بدون طرفدار بعد از مدتی از دسترس خارج گردند.

معایب استفاده از قالب آماده در طراحی سایت

منابع قالب آماده رایگان

زیبایی و کاربرپسند بودن طراحی سایت با قالب آماده یا اختصاصی تاثیر قابل توجهی در جذب مخاطبان دارد. وب‌سایت‌های وردپرسی به پشتوانه صفحه‌سازها و قالب‌های متنوع خود، یک وب‌سایت با ظاهری دلخواه را در اختیار شما قرار می‌دهند. برخی از منابع دانلود قالب آماده رایگان عبارتند از:

از منابع اعلام شده در این مقاله تیم طراحی سایت در اصفهانمی‌توان برای ایده گرفتن جهت ساخت صفحات لندینگ در وردپرس نیز استفاده کرد.  

 

نوشتن دیدگاه