Google Web Designer

امروزه شرکت های سازنده طراحی سایت، از ابزار ها و روش های مختلفی برای ساده کردن طراحی استفاده می کنند. در همین راستا، شرکت گوگل اقدام به راه اندازی نرم افزار گوگل وب دیزاینر Google Web Designer کرد که دارای قابلیت های مختلفی برای طراحی سایت های مختلف است. در این مقاله از شرکت طراحی سایت اصفهان ، به معرفی کامل گوگل وب دیزاینر و بررسی اصلی ترین خصوصیات آن می پردازیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

google web designer چیست

نرم افزار طراحی سایت google web designer  یا همان GWD را به عنوان یک برنامه کاربردی و مستقل تعریف می کنند که با استفاده از آن می توان تبلیغات آنلاین را با کیفیت عالی طراحی و اجرا نمود. شاید در ابتدا تصور کنید که گوگل وب دیزاینر یک نرم افزار ساده گرافیکی است اما در واقع قابلیت هایی در آن وجود دارد که آن را به یک اپلیکیشن بسیار کامل و کاربردی تبدیل می کند.

با استفاده از گوگل وب دیزاینر می توانید تبلیغات مختلف را از اول تا آخر و با کمک مجموعه ای کامل و متنوع از قالب ها ایجاد نمایید. قالب هایی که در این برنامه وجود دارد، معمولا به سمت AdWords هدایت خواهند شد اما این قابلیت نیز وجود دارد که در جاهای دلخواه آن ها را استفاده کنید. علاوه بر این، ابزار هایی را به منظور پیش نمایش آگهی ها در فایرفاکس، سافاری و کروم در دسترس کاربران قرار می دهد. در مورد هر آگهی، یک کد اختصاصی ایجاد می شود که می توانید با خروجی گرفتن، آن را به کار بگیرید. این کد زمانی کاربردی است که قصد داشته باشید تبلیغ خود را ویرایش کنید.

نرم افزار طراحی سایت google web designer

یکی از دلایل اصلی محبوبیت و کاربرد بالایی که Google Web Designer دارد، رایگان بودن آن است. همین ویژگی باعث شده است تا آن را به یک ابزار متمایز و کاربردی نسبت به سایر نرم افزار های گرافیکی تبدیل کرده است. البته استفاده عمده از این نرم افزار بیشتر به صورت اشتراک محور صورت می گیرد. نکته حائز اهمیت در مورد گوگل وب دیزاینر این است که نمی توان آن را به عنوان یک جایگزین برای برنامه هایی مانند فتوشاپ در نظر گرفت، اما در صورتی که قصد دارید به صورت آنلاین تبلیغات خود را انجام دهید، می تواند یک گزینه ایده آل باشد. ایده آل بودن این نرم افزار نیز به دلیل عدم نیاز به صرف هزینه های مختلف برای نصب و اجرای برنامه های گرافیکی است.

مقاله پیشنهادی: ریسپانسیو چیست ( کلیک کنید)

ویژگی های گوگل وب دیزاینر چیست و چه امکاناتی را فراهم می کند؟

امکانات و ویژگی های گوگل وب دیزاینر به شرح زیر است:

ویژگی های کلیدی گوگل وب دیزاینر

نرم افزار گوگل وب دیزاینر دارای یک سری ویژگی های کلیدی است که از مهم ترین آن ها، امکان فراهم کردن تبلیغات تعاملی HTML5 است که در هر پلتفرمی می توان آن را مورد استفاده قرار داد. علاوه بر این، قالب های آماده ای در این نرم افزار وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان در کمترین زمان ممکن، برنامه های تبلیغی مختلف را طراحی و اجرا نمود. گوگل وب دیزاینر دارای قابلیت ارائه پیش نمایش انواع تبلیغات است که در مرورگر های مختلفی مانند کروم، سافاری و فایرفاکس قابل مشاهده است. همچنین برای هر آگهی نیز کد های اختصاصی ارائه می گردد که با چند کلیک ساده می توان به راحتی به آن ها دسترسی پیدا کرد. 

 مقاله پیشنهادی: 10 وب سایت برتر ایران (کلیک کنید)

ویژگی های عملی گوگل وب دیزاینر

یکی از ویژگی های مهمی که در این نرم افزار وجود دارد، راحت بودن کار با آن است. برای شروع کار با این نرم افزار، نیازی به باز کردن حساب اختصاصی نیست و از حساب های قبلی که به منظور کار با دیگر ابزار های گوگل ایجاد کرده اید، می توانید استفاده کنید. تمام چیزی که نیاز دارید، مراجعه به صفحه اصلی گوگل وب دیزاینر و دانلود مستقیم آن است. علاوه بر این ها، این ابزار با تمام سیستم ها سازگار است و از این بابت نیز مشکلی برای کاربران وجود ندارد.

دانلود و نصب این برنامه نیز بسیار راحت است زیرا فایل دانلود آن بسیار سبک بوده و با نصب آن، اطلاعات مختلفی را به دست می آورید. در حالت عادی، نصب و اجرای برنامه راحت و سریع بوده که تنها چند دقیقه زمان شما را می گیرد. زمانی که گوگل وب دیزاینر را برای بار اول استفاده می کنید، با مجموعه ای از قابلیت ها مواجه می شوید که با یک رابط کاربری تیره، شما را به یاد محصولات Adobe می اندازد. در صفحه اول این برنامه، گزینه هایی در سمت چپ وجود دارد که به احتمال زیاد آشنایی مختصری با آن ها داشته باشید. از جمله این گزینه ها موارد زیر است:

  1. Ad validator

این بخش یکی از بخش های پرکاربرد در این نرم افزار است که خود شامل ابزار های مختلفی است. ابزار هایی مانند اضافه کردن متن، رنگ کردن فضا های خالی، کشیدن عناصر مختلف و بسیاری موارد دیگر از قابلیت های این بخش است. شاید با شنیدن نام گوگل وب دیزاینر، تصور کنید که گزینه های محدودی برای طراحی داشته باشد، اما زمانی که بحث تبلیغات باشد، می توان برتری این نرم افزار و قابلیت های آن نسبت به سایر نرم افزار ها را مطرح کرد.

google web designer چیست

  1. Template gallery

برای شروع یک پروژه جدید می توانید با استفاده از این بخش، قالب های مختلفی را ببینید که با جست و جو در آن ها قالب مورد نظر را به راحتی پیدا کنید. این قابلیت باعث صرفه جویی در زمان می شود تا در کمترین زمان ممکن، قالب کلی تبلیغات خود را آماده کنید.

  1. Outliner

با استفاده از این گزینه امکان آگاهی از هر گونه خطا در تبلیغات برای شما فراهم می شود. این قسمت شامل مواردی است که در آن ها شما از آدرس های اینترنتی نامعتبر و استفاده شده و یا به درستی بارگیری نشده آگاه می شوید. از دیگر قابلیت هایی که برای این نرم افزار وجود دارد، فشرده سازی تبلیغات است که در این صورت زمان بارگذاری تبلیغ کاهش پیدا می کند. علاوه بر این، ویرایش کردن تبلیغات نیز بسیار راحت است. اگر قصد دارید که یک تبلیغ ساده و استاتیک را ایجاد کنید، تنها کافیست که رایت کلیک کنید و از بین گزینه های موجود، گزینه Add event را انتخاب کنید. این بخش شامل رویداد ها است و شما می توانید انتخاب کنید که رویداد مورد نظر با لمس و یا با ماوس نمایش داده شود.

گوگل وب دیزاینر

تبلیغات در وب برای افرادی که تجربه ای در این زمینه ندارند، کمی مشکل ساز است. به همین منظور می توان ابزار Google Web Designer را مناسب ترین ابزار در این زمینه معرفی کرد. البته ساده بودن کار با این نرم افزار به معنی محدود بودن امکانات آن نیست. شما با کار کردن با این ابزار با قابلیت های مختلفی مواجه می شوید که تمام نیاز شما برای انجام تبلیغات آنلاین را فراهم می کند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سئو، طراحی و پشتیبانی وب سایت در اصفهان با مشاوران ما در طراحی سایت اصفهان تماس حاصل نمایید.

 

نوشتن دیدگاه